Saturday, February 26, 2011

5 Tabiat Saya

Dah lama tak buat blog tagging...Bila ada tagging, mesti ada hadiahkan..ha3..

Hari ni terfikir satu tajuk pulak - 5 TABIAT SAYA. Tabiat ialah perlakuan yang sudah menjadi kebiasaan dan dah sebati dalam diri kita..Tak kiralah tabiat baik atau buruk. Kadang-kadang kita tak perasan pun tabiat kita sendiri sehinggalah orang lain yang bagitahu kat kita..

Mengikut Kamus Dewan Edisi Empat, TABIAT bermaksud -
1. budi pekerti, pekerti, perangai, watak.
2. perbuatan yg selalu dilakukan, kelakuan, tingkah laku.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Peraturan Tagging '5 TABIAT SAYA'
1. Link kan entry ini ke blog anda
2. Senaraikan TABIAT anda
3. Tag 5 orang untuk senaraikan TABIAT mereka pulak
4. Dah selesai, link kan entry anda tu kat ruangan COMMENT entry ini

Nota
1. Game ini berlangsung sehingga 4 Mac 2011
2. Entry anda akan diundi secara rawak untuk menerima GIFT daripada saya

----------------------------------------------------------------------------------------------
5 TABIAT SAYA

  1. Bila menulis/menaip dan membaca, mulut mesti terkumat-kamit sebab kalau mulut tak bergerak rasa macam tak 'masuk' je apa yang dibaca. Dahtu kalau tak 'masuk' gak, dok ulang-ulang baca ayat yang sama siap dok bayangkan situasi ayat tu...
  2. Bila makan mesti fokus kat makanan. Tak ingat orang sekeliling dah. Memang menghayati betul-betullah makanan tu...Sambil tu fikiran dok melayang fikir macam-macam.
  3. Pasal makanan lagi...makan apa pun mesti berkuah..kalau makan yang goreng-goreng, ambik yang goreng basah..kalau tak berkuah, campur air masak sikit nak bagi dia berkuah jugak...
  4. Tak boleh ada duit lebih sikit dalam tangan. Mesti nak beli itu ini. Kena ada orang tolong ingatkan supaya berjimat...
  5. Suka termenung, berangan, pikir entah apa-apa..fikiran melayang-layang..macam-macamlah...sampai sakit kepala pulak tu..adoilaa haii...

Sekarang saya nak tag TZM, Cikgu Suhana, Nidza, Izawati dan Kak Linda..

Kepada yang first time main game ni, jangan malu-malu tanya ye kalau tak tahu... ;)

Terima kasih dan selamat bertagging!!!

6 comments:

miss beyond said...

Salam mahabbah fillah k. wawa.. dah buat assignment tagging tu.. This is my link...

http://beyondmindeyesstudio.blogspot.com/2011/03/5-tabiat-saya.html

aku yang tak femes said...

assalam... sy terima tag ni dari miss beyond. sudi2 lah ke blog saya...

http://akutakfemes.blogspot.com/2011/03/5-tabiat-saya.html

{ finieViolet} said...

assalamualaikum..

sy dtg nak jawab tag... terima tag dari Nurrul Ain.. terima kasih..sudi2lah ke blog sy..:)

http://finieisnajla.blogspot.com/2011/03/5-tabiat-saya.html

Cahayamylife said...

Sudah siap.
Miss Beyond juga yang tag.
http://cahayamylife.blogspot.com/2011/03/lima-tabiat-saya.html

nurr said...

assalam..terima tag dr aku yang tak femes...
ni link saya

http://nurrstyle.blogspot.com/2011/03/5-tabiat-saya.html

Murni Delights said...

assalam...saya dtg nak join contest nie..1st time saya join hrap kak wawa sudi2 jenguk blog saya....
http://sitiiera.blogspot.com/2011/03/tabiat-saya.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...