Sunday, September 13, 2009

Salam Aidilfitri 1430H

Hari berganti hari..diam tak diam Ramadhan bakal meninggalkan kita. Rasa seperti baru semalam mula berpuasa..

Ucapan Salam Aidilfitri..Maaf Zahir Batin buat kawan-kawan dan pembaca blog aku.

Berhati-hati di mana saja anda berada..di jalan raya, di dapur, di laman rumah, di surau, di kedai atau di mana-mana..bukan mendoakan yang buruk-buruk tapi kita perlu beringat sebelum terkena..bahaya ada di mana-mana, bila-bila boleh berlaku..

Kalau balik kampung, pastikan rumah ditinggalkan dalam keadaan selamat..Pastikan suiz elektrik, paip air ditutup rapi.. Kunci pintu dan tingkap..mintak tolong jiran-jiran yang tak balik kampung tengok-tengokkan rumah kita..

Ziarah rumah keluarga, saudara-mara, kawan-kawan dan jiran-jiran. Jangan asyik menonton televisyen saja. Masa ni lah kita nak bermaaf-maafan dan mengeratkan silaturrahim..bukan apa, aku dapat rasakan, di zaman canggih manggih ni, kita semakin jarang berjumpa dan bertemu mesra dengan kawan-kawan dan keluarga..Semuanya melalui internet saja..Budaya menghantar kad raya pun dah semakin pupus..

Maafkan saya sekali lagi..Maaf Zahir Batin ye..semoga kita dipanjangkan usia agar dapat bertemu sekali lagi dengan Ramadhan yang mulia dan Syawal yang meriah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...