Thursday, April 28, 2011

Saya Yang Garang

"Akak ni garangla..."

"Orang tanya jela, janganla marah..."

"Dia ni cerewet laa.."

"Awak ni..tak payah la strict sangat..."

Hahaha...maaf ye kalau saya garang...kalau saya strict...saya nak tolong awak jadi manusia cemerlang...

Bila saya berlembut dan buat tak kisah...awak akan naik kepala...

Bila saya nampak kesalahan awak dan saya tak menegur, nanti awak akan buat salah lagi...

Saya garang kerana saya mahu awak belajar...buat sendiri, bukan hanya mengharap saya memberi...

Saya cerewet kerana saya mahu ia nampak sempurna...bukan nampak sambil lewa...

Saya strict kerana mahu ia nampak teratur, tetap dan konsisten...

Mungkin sekarang awak membenci saya tetapi satu masa nanti awak pasti sedar kenapa saya garang...kenapa saya cerewet...kenapa saya strict...

Segalanya untuk awak juga..bukan saya...

Satu masa nanti awak akan jadi manusia berguna...ada wawasan...ada pegangan dan menjadi manusia cemerlang...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...