Friday, April 2, 2010

Pesta Buku Antarabangsa 2010

Pesta Buku Antarabangsa 2010 yang berlangsung dari 19 hingga 29 Mac 2010 di PWTC baru-baru ini menyaksikan pertambahan bilangan pelawat, pembeli dan juga bahan bacaan itu sendiri.

Aku juga tak terkecuali menyertai orang ramai ke acara tahunan yang dinanti-nantikan ini. Pada masa inilah kita dapat berjumpa penulis dan pengarang buku, membeli bahan bacaan edisi lama dan terbaru pada harga diskaun.

Hari kedua iaitu hari Sabtu aku pergi, orang tak berapa ramai lagi. Sabtu hari kedua terakhir aku pergi lagi. Masa ni memang ramai orang sampai aku tak nampak adik aku dah. Hilang di tengah lautan manusia. Aku pergi gerai Karangkraf dan Galeri Ilmu je. Tak laratlah nak pusing semua gerai.

Aku meminati penulisan Dr HM Tuah dan Ustaz Hasrizal Abdul Jamil @ Saiful Islam. Rambang mata aku tengok buku-buku diaorang. Aku borong enam buah buku Dr HM Tuah dari siri 'Membina' dan empat buah buku Saiful Islam termasuk tiga buah buku dari siri 'Aku Terima Nikahnya'. Fuhh..dahsyat..dahsyat...

Takpelah..aku rela berhabis demi ilmu..tulisan mereka memang tak menjemukan..memang memotivasikan aku. Gaya santai dan bersahaja..berdasarkan pengalaman sendiri dan orang sekeliling. Mereka ada aura tersendiri. Syabas!!!

Semoga mereka mempunyai kekuatan untuk menulis lagi. Berkongsi ilmu dengan orang macam aku yang dahagakan ilmu dan motivasi diri.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...