Saturday, June 7, 2008

The Age I Wish To Go Back To

Bumble Bee dan Farah tag aku tentang tajuk di atas...

Mmm...aku teringin nak kembali ke zaman sekolah rendah..Nak belajar Matematik betul2 sebab aku memang lemah bab kira-mengira ni..sifir pun tak hafal...takut betul bila dengar pasal kira-mengira ni..masa tahap satu okey lagi tapi bila masuk darjah empat, aku dah rasa subjek ni susah gila..siap tak nak siapkan kerja sekolah lagi..ada ke patut? macam la boleh mati..apalah aku ni kan..? Segala apa subjek tentang kira-mengira ni memang aku tak suka langsung..tak kiralah ekonomi ke, statistik ke, kalkulus ke, akaun ke memang aku benci sangat..Memang keputusan aku tak menyerlah langsung dalam subjek ni..tapi masa SPM dulu, ok gak result aku sebab aku cuba menanam minat kepada subjek ni...memang best dan aku rasa menyesal sebab tak suka subjek ni dulu...bila masuk IPTA, dah aku tak suka balik...lepastu bila dah kerja suka balik sebab tugas aku kena-mengena dengan akaun..dah kena buat, terpaksa la suka kan...huhuhu...

Walau apapun..kita kena dan mesti suka dengan setiap apa pun yang kita lakukan kerana jika kita suka, baru kita rasa enjoy, ikhlas dan tidak tertekan...dan dalam hidup ini akan sentiasa belajar dan lakukan perkara-perkara baru..jadi tanamkanlah minat dengan apa yang kita lakukan...

Dan sekarang aku nak tag: TZM, Yong, Iza

Instructions :

Title: The Age That I Wish To Go Back To

Requirement: Write about the one age that you wish to go back to and why?

Tag Mode: 5 bloggers

1st - You leave their blog and post link and add to the list below.

2nd - Let the blogger you want to tag know they been tagged by comment in their blog or etc.

1 comment:

+farah said...

thanks sebab sahut my tag. :) tfs!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...