Friday, August 3, 2007

Berkawan Biar Seribu

Dalam hidup kita ni, sebaiknya biarlah ada kawan yang ramai. Banyak faedahnya kalau ada ramai kawan..Waktu kita memerlukan, mereka ada dan begitu juga sebaliknya..Saling bertolak ansur, bantu membantu dan ingat mengingati..

Seumur hidup kita ni, dari kecil, di alam persekolahan, masuk universiti, mula kerja dan sampai bila-bila pun; kawan-kawan kita akan bertambah..mungkin kita masih berhubung dengan kawan-kawan sekolah, sepermainan, sepergaduhan...dan diantaranya juga, kita berjumpa dengan ramai lagi kawan...macam-macam cerita, pengalaman, pendapat yang boleh dijadikan panduan..

Ada orang yang ada kawan baik, ada juga yang saling bertukar-tukar kawan..tak kisahlah, semuapun tetap kawan...biar berkawan ramai-ramai..meriahkan kehidupan, luaskan pengalaman..

Walaupun kadang-kadang kita lama tak berhubung tapi kalau kita selalu buat baik dengan kawan, sampai bila-bilapun dia akan ingat kepada kita..tapi sebaiknya, selalulah berhubung dengan kawan kita sebab kalau sesuatu yang buruk berlaku, kita pula yang akan menyesal sebab tak pernah cuba nak mencari masa dan peluang untuk bertanya khabar..

Mungkin kawan kita sibuk dan ada masalah, biarlah kita yang memulakan dulu. Jangan asyik mengharap yang dia akan memulakan sebab yang memberi lebih baik dari yang menerima..

Oleh itu, hargailah kawan-kawan kita selagi ada hayat kita dan hayat dia...haa, apa tunggu lagi, telefonlah kawan awak!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...